עופרת היא מתכת אל ברזלית כבדה, רכה, וניתנת לעיצוב ששימשה למגוון יישומים לאורך ההיסטוריה האנושית,  הן כחומר נקי והן כחומר מסגסג בתרכובות שונות, בעיקר בשל תכונת העמידות בפני קורוזיה. 

בנוסף, לעופרת שימוש נרחב כמגן קרינה מצוין בשל יכולתה לחסום קרינה. 

זה הופך אותה למושלמת עבור התקנת פתרונות למיגון מקרינת רנטגן וקרינה רדיואקטיבית, לשימוש בתחנות כוח גרעיניות, מתקנים רפואיים ומעבדות. 

עם זאת, עופרת, בהיותה מתכת כבדה, היא רעילה ומהווה סיכון בריאותי משמעותי בבליעה או בשאיפה. כתוצאה מכך, 

מדינות רבות אסרו את השימוש בעופרת בחפצי בית, בצבעים ובמכלי מזון.

גלילי עופרת

יתרונות ושימושים של עופרת

כאשר משווים עופרת למתכות אחרות, ישנם מספר הבדלים. אחד ההבדלים העיקריים הוא שעופרת היא מתכת צפופה מאוד. המשמעות היא שיש לה מסה גבוהה ליחידת נפח, וזה הופך אותה לחומר אידיאלי לשימוש ביישומים שבהם המשקל חשוב, כמו משקל נגד במנופים, מעליות, משקולות איזון לגלגלים וכדומה.
מעבר לכך, העופרת נוחה לעבודה וניתנת ליציקה ולגיבוש, כלומר ניתן להתיכה ולצקת אותה בקלות לצורות מורכבות. מתכות אחרות, כמו פלדה או אלומיניום, הן קשות יותר ונוחות פחות לעיצוב. זו הסיבה לך שעופרת נחשבת מושלמת לשימוש בעיצובי קירוי מורכבים או במאפיינים דקורטיביים. אפשר למצוא אותה בשלל סוגים שונים של מאפיינים כאלה ולשלב אותה בפרויקטים גדולים וקטנים.

עמידות העופרת בפני קורוזיה 

מהווה יתרון נוסף לקבלנים ובתחום הבנייה. בניגוד למתכות אחרות, עופרת אינה מחלידה ואינה משחתת בקלות, מה שהופך אותה לאידיאלית לשימוש בסביבות קשות. בתחום הבנייה נעשה שימוש נרחב בעופרת כחומר קירוי, בשל עמידותה למים ויכולתה לעמוד בטמפרטורות קיצוניות. בתעשייה הכימית והפרמצבטית עופרת משמשת לבניית מיכלים וצינורות המיועדים במיוחד לנשיאת חומרים קורוזיביים כגון חומצות, כמו בגם ייצור מצברים.
חסימת קרינה היא תכונה אשר הופכת את העופרת למושלמת עבור התקנת פתרונות למיגון בפני קרינת רנטגן וקרינה רדיואקטיבית. למעשה, כאשר עושים שימוש בפתרונות כגון פחי עופרת בעובי מספיק, היא יכולה לחסום לחלוטין אפילו קרינה עזה ביותר.
השימוש בעופרת לצרכי מיגון מקרינה מקובל ואפקטיבי מאוד בבמתקנים רפואיים: בתי חולים ציבוריים ופרטיים, מרפאות ,מרפאות שיניים, מרפאות וטרינריות, מעבדות, מכוני מחקר וכיוצא באלה נזקקים כולם להגנה מקרינה המתבצעת באמצעות לוחות/יריעות עופרת.

איך ניתן לקבל עופרת לצרכי מיגון מקרינה

חברתנו מתמחה באספקה של פתרונות עופרת למיגון מקרינה. העופרת מסופקת ביריעות (לוחות או פחים) ברוחב 1 מטר ובמידות עובי של חצי מילימטר, מילימטר, 1.5 מילימטר 2 ואף 3 מילימטרים, היריעות לרוב מגולגלות לגלילים במשקל כ – 50 ק"ג לגליל.
ניתן לקבל את העופרת במידות נוספות או בתצורות אחרות לפי הצורך. כך למשל כמוטות, במטילים וכן במפרטים נוספים על פי צרכי המזמין.
לפרטים נוספים והזמנות: פנו אל חברת מיסב סימטל בע"מ, הפועלת בתחומי היבוא והשיווק בתעשיית המתכת בישראל יותר משלושה עשורים.

כמה עולה עופרת?

כאשר הביקוש לעופרת גבוה, כמו בתקופות של צמיחה כלכלית, מחיר העופרת יעלה. לעומת זאת, כאשר הביקוש לעופרת נמוך, כגון במהלך מיתון כלכלי, מחיר העופרת בדרך כלל יירד.
עוד גורם שמשפיע על מחיר העופרת הוא עלות הייצור. כאשר עלויות הייצור גבוהות, כמו למשל כאשר מחירי האנרגיה גבוהים או כאשר עלויות העבודה עולות, גם מחיר העופרת יטה לעלות.

לסיכום

בשורה התחתונה, לעופרת יתרונות רבים ומוכחים בתחומים רבים.
עם זאת, מחיר העופרת כחומר גלם מושפע מהיצע וביקוש וכן מעלויות הייצור, ויש הבדלים בין עופרת למתכות אחרות, אותם יש לקחת בחשבון בבחירת חומר ליישום ספציפי.
בסך הכל, עופרת היא משאב רב ערך שימשיך לשמש במגוון תעשיות במשך שנים רבות.

רוצה לקבל הצעת מחיר לעופרת? זה הזמן לפנות אל מיסב סימטל בע"מ
התייעצות קצרה עם מיסב סימטל בע"מ תעזור לך לקבל את כל המידע הרלוונטי והמעודכן לגבי עופרת. אם חשוב לך לרכז את המידע על מתכות אל ברזליות תחת קורת גג אחת, אנו נספק לך אותו מהר וביעילות.

עופרת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *