אלקטרודות

ריתוך נקודה SPOT WELDING

זהו תהליך המשתמש באנרגיה חשמלית כדי לחבר שתי חתיכות מתכת יחד. בתהליך זה נעשה שימוש בזרם חשמלי להמסת המתכת באזור החיבור, מה שלאחר מכן מתיך את שני החלקים לאחד. תהליך זה נמצא בשימוש נפוץ בתעשיות ייצור רבות, כמו תעופה וחלל, בנייה, רכב וייצור מכשור רפואי.

ציוד לריתוך נקודה   הוא ציוד מיוחד המשתמש באנרגיה חשמלית כדי להמיס ולהתיך שתי חתיכות מתכת יחד. התהליך מצריך שימוש באלקטרודות מיוחדות אשר מחוממות על ידי זרם חשמלי לטמפרטורה גבוהה מאוד, ולאחר מכן ממוקמות בין שני משטחי המתכת המיועדים לריתוך זה לזה. החום מהאלקטרודות ממיס את המתכת משני המשטחים אשר לאחר מכן זורמת יחד, ויוצרת קשר חזק.

יתרון של ריתוך נקודה הוא היכולת לרתך מתכות בעוביים וסוגים שונים, לרבות ברזל ונירוסטה. סוג זה של ריתוך משמש לייצור רשתות , חביות וכד', וכן לבניית צורות ומבנים מורכבים ביותר. בנוסף, התהליך יכול לשמש לחיבור מתכות שונות זו מזו, מה שאינו אפשרי בשיטות ריתוך אחרות.

על מנת להבטיח ריתוך איכותי, מכונות ריתוך נקודה חייבות להיות מצוידות ברכיבים איכותיים, כמו מערכת בקרה אוטומטית ואספקת חשמל קבועה. בנוסף, יש להתאים את הגאומטריה של האלקטרודות למשטחי החיבור על מנת לספק ריתוך עקבי. יש גם לעקוב מקרוב אחר תהליך הריתוך, שכן פגמים בריתוך עלולים לפגוע בשלמות המוצר המוגמר.

חומרי הריתוך  המשמשים לייצור האלקטרודות לריתוך נקודה הינם בדרך כלל מתכות מוליכות קשות במיוחד (טנגסטן קרביד, סגסוגות נחושת שונות בעלות קשיות משופרת). 

התהליך משמש לעתים קרובות בייצור חלקים מורכבים, כמו אלו המשמשים בתעשיות התעופה, הבנייה, החלל והביטחון, כמו גם בתעשיות הרכב, בכולן הדיוק הוא בעל חשיבות עליונה..

ריתוך נקודה – יתרונות וחסרונות

היתרון הוא שמדובר בתהליך מהיר, נקי ויעיל, המאפשר חיבור בין מתכות בעוביים וסוגים שונים, תוך מתן אפשרות למדידות מדויקות ושליטה על איכות החיבור.

החיסרון הוא שנדרשים ציוד מיוחד ומומחיות כדי לבצע את התהליך בצורה נכונה ובטוחה. בנוסף, עלות הציוד והחומרים יכולים להיות  יקרים יחסית. התהליך גם מייצר הרבה חום שעלול להיות מסוכן. 

חברת מיסב סימטל  כחברה מקצועית וותיקה בתחום היבוא והשיווק בתעשיית המתכת המקומית משנת 1988 מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר לשיחת יעוץ ופרטים נוספים

 
אלקטרוארוזיה
אלקטרודות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *